BKdL loopt social media-virus op BKdL loopt social media-virus op

Terug naar overzicht

BKdL loopt social media-virus op

vr. 01 oktober

Hoe kunnen social media leiden tot meer omzet? Tot meer naamsbekendheid? Tot een nog beter uitgebalanceerde mix aan communicatiemiddelen? Met die vragen scherp op het netvlies reisde Bureau Karin de Lange donderdag 30 september af naar ZoSocial, een nieuw en interactief netwerk- en kennisevent voor de regio Haaglanden.

Social Media Toolbox

Decor was De Leeuwenbrink in Zoetermeer. In deze voormalige margarinefabriek van Brinker uit 1965 werden bezoekers via workshops en presentaties geïnspireerd en geïnformeerd. Zo ook wij. Door Emma van der Klooster van emmamediaCC bijvoorbeeld. Deze ervaringsdeskundige vertelde op bevlogen wijze over de Social Media Toolbox.

Hierin zitten onder meer LinkedIn, Facebook, Twitter, Wordpress, Delicious en SlideShare: social media die anno 2010 onmisbaar zijn in de communicatiemix van bedrijven en organisaties. En, mits juist toegepast en aan elkaar gelinkt, zowel omzet- als bekendheidverhogend voor je bedrijf zijn.

Kunst van het bloggen

Maar vooral Marvin de Reuver deed ons hart sneller kloppen. Niet alleen met zijn charmante voorkomen, maar juist met zijn workshop bloggen. Bloggen leidt namelijk niet alleen tot een betere vindbaarheid, naamsbekendheid en een groter netwerk. Bloggen vergroot ook je kennis (inlezen!). En biedt je de mogelijkheid uit te groeien tot een autoriteit op een bepaald (vak)gebied. 

Zijn belangrijkste tips: zorg voor regelmaat, zodat je lezers weten wanneer ze weer een blog kunnen verwachten. En: maak een blog nooit af, laat dat je lezers doen.

Interactie is het toverwoord

Ter voorbereiding op ZoSocial spraken we met Arjan Martijnse van Doser Design, een van de initiatiefnemers. Zijn drijfveren zijn kennis delen, netwerken en open innovatie. Maar dan anders, vernieuwend. Hij wil de bezoeker prikkelen met korte workshops van koplopers in de ICT, communicatie en social media. Zij vertellen wat ze doen, hoe ze zijn begonnen en wat hun product voor toegevoegde waarde kan hebben voor ondernemers. En vooral ook wat de valkuilen zijn. Daarnaast speelt interactie een grote rol. In het landschap van social media bepalen gebruikers de inhoud. Dat is ook de insteek van ZoSocial.

Besmet met 2.0

Is dat gelukt? En hebben wij antwoorden gekregen op de vragen die we hadden? Dat we De Leeuwenbrink een stuk wijzer verlieten dan dat we kwamen is een feit. Passie voor social media spatte van elke spreker af. En heeft ook BKdL besmet. Nu is het een kwestie van doen. Houd Twitter, Facebook en LinkedIn daarom goed in de gaten.

NEEM CONTACT OP

Tel. 070 - 365 44 34
karin@karindelange.nl